Wellicht gebruik je al tijden pre-workouts, of probeer je juist uit te zoeken of ze wat voor jou zijn. In principe kan iedereen pre-workouts gebruiken om te zorgen voor een tijdelijke boost tijdens het sporten. Maar aan de andere kant is het wel goed om je bewust te zijn van de ingrediënten en de mogelijke nadelen. Want die zijn er namelijk ook.

Voordelen

Eerst maar de positieve kanten van pre-workouts. Ze werken echt en de stoffen die er in zitten zijn of gebruikelijk in je lichaam of lichaamseigen. Het gaat voornamelijk om stoffen als cafeïne, wat je natuurlijk ook in koffie vindt en diverse soorten aminozuren. Dit zijn de afgebroken deeltjes van eiwitten die je lichaam dus heel snel kan opnemen voor een direct effect. Elke stof heeft weer zijn eigen effect. De cafeïne zorgt natuurlijk voor meer focus, terwijl een aminozuur als beta-alanine er voor zorgt dat je spieren minder snel verzuren. Het werkt allemaal heel makkelijk. Je neemt de pre-workouts ongeveer een half uur voor het sporten in, waarna je vanzelf merkt wanneer het gaat werken in je lichaam.

Nadelen

Dan de nadelen, die zijn er vooral na afloop. Je lichaam moet dan namelijk gaan compenseren voor de extra grote krachtsinspanning. Je spieren zijn wat meer gebruikt dan normaal en gaan dus in de ruststand. Vaak voel je dan erg moe, duf en zelfs slaperig worden. Een eiwitshake kan dan helpen. Verder heb je op de langere termijn steeds meer pre-workouts nodig voor het zelfde effect, net zoals bij koffie gaat je lichaam namelijk snel wennen aan het effect. Op zoek naar meer informatie? Kijk dan op http://preworkout.nl.

Comments are closed.

Post Navigation